دیدنی ها
آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها
کد خبر : 18971 تاریخ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۹

پايگاه خبري تحليلي نقد غذا: دکترای حرفه‌ای تغذیه گفت: در فصل گرما مصرف میوه‌ها از نوع صیفی‌جات، اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا میزان آب موجود در صیفی جات مانند هندوانه یا خربزه در مقایسه با سایر میوه‌ها بیشتر است.

مجید کلاهدوزان گفت: مهترین ماده غذایی که می‌تواند بدن انسان را از گرمازدگی نجات دهد آب است. مصرف روزانه آب در حالت معمول، حداقل روزی پنج لیوان است، اما مصرف روزانه هشت لیوان آب باعث جلوگیری از بروز یبوست و سنگ کلیه و همچنین باعث افزایش شادابی می شود؛ البته در روزهای گرم سال که میزان تعرق بدن بیشتر است باید مصرف آب هم افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه مصرف سبزیجات، عاملی مهم و تاثیر گذار در جلوگیری از گرما زدگی است خاطر نشان کرد: در هوای گرم لازم است روزانه سیصد تا پانصد گرم سبزیجات مصرف شود.

این دکترای تغذیه اظهار کرد: سبزیجات رنگی علاوه بر داشتن فیبر، حاوی آنتی اکسیدان‌های قوی هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از بروز بیماری سرطان و ام اس کمک می کنند و همچنین مقاومت بدن را در برابر بیماری های میکروبی و ویروسی نظیر کرونا افزایش می‌دهند.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه میوه‌ها نیز منابع قوی فیبر و ویتامین محسوب می‌شوند، افزود: در فصل گرما مصرف میوه‌ها از نوع صیفی‌جات، اهمیت ویژه‌ای دارد، زیرا میزان آب موجود در صیفی جات مانند هندوانه یا خربزه در مقایسه با سایر میوه‌ها بیشتر است.

وی با اشاره به نقش مفید لبنیات در کاهش گرما زدگی تصریح کرد: شیر، ماست و دوغ بدون نمک، به جلوگیری از کم آبی بدن کمک زیادی می کند؛ در حالی که مصرف چای و قهوه در روزهای گرم سال سبب کم آبی بدن شده و زمینه را برای بروز گرما زدگی فراهم می کند.

 

 

Twitter Google+ Facebook
3 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :