پايگاه خبري تحليلي نقد غذا: احتمالا برای شما هم پیش آمده که بعد از ورزش کردن یا حمل بار سنگین دچار کمر درد شده باشید. اگر کمر درد مزمن را تجربه کرده باشید، می‌دانید که این عارضه می‌تواند به شدت زندگی روزمره شما را مختل کند و مانع از ورزش کردن شما شود. حتی ممکن است باعث شود شب‌ها از شدت درد نتوانید بخوابید، خوشبختانه تغذیه برای کمر درد موثر است و خوراکی‌های زیادی وجود دارد که سبب کاهش کمر درد می‌شود‌‌‌.

زمانی که می‌خواهید با خوردن خوراکی‌ با درد خود مبارزه کنید، باید روی خوردن خوراکی‌های ضد التهابی متمرکز شوید. مواد غذایی بیشماری از جمله میو‌ه‌ و سبزیجات سرشار از خواص ضد التهابی هستند و تورم و التهاب را کاهش می‌دهند.‌ این امر به شما در کاهش کمر درد یا هر نوع درد مزمن کمک می‌کند.

بیشتر خوراکی‌هایی که با کمر درد مزمن مبارزه می‌کنند را به آسانی می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید، احتمالا هم اکنون تمام این ۱۰ خوراکی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم را در منزل دارید، اما شاید نمی‌دانستید که برای برای کاهش کمر درد مفید هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا این ۱۰ خوراکی مفید را به شما  معرفی کنیم.

۱.کلم

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

 

سبزیجات خواص ضد التهابی دارند، اما در مجموع سبزیجاتی که سبزتر هستند برای کمر درد مفیدتر هستند. سالاد کلم یک گزینه مناسب برای بهره گیری از خواص کلم است. اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که طعم کلم را نمی‌پسندید، می‌توانید از آن اسموتی تهیه کنید. بدین ترتیب از خواص آن بهره می‌برید و طعم آن نیز شما را اذیت نمی‌کند.

۲.روغن زیتون و کمر درد

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

روغن زیتون فواید تایید شده زیادی برای سلامتی دارد، از جمله اینکه خواص ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی اکسیدانی به نام اولئوکانتال است که نشان داده شده در درمان درد بدن مانند ایبوپروفن عمل می‌کند. از روغن زیتون می‌توانید در سالاد یا برای سرخ کردن غذا استفاده کنید.

۳.شیر، پنیر، و ماست

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

علاوه بر مصرف غذاهای ضد التهابی، برای حفظ و تقویت استخوان های خود باید اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی‌تان سرشار از کلسیم است. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست منابع خوبی از کلسیم هستند. اگر گیاهخوار هستید، می‌توانید کلسیم مورد نیاز بدنتان را از شیر سویا، توفو، یا آب پرتقال تامین کنید.

۴. تغذیه برای کمر درد – زنجبیل

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

زنجبیل یک سوپر فود و حاوی یک ماده ضد التهابی بسیار قوی به نام جینجرول است که ثابت شده به طرز چشمگیری درد را در افراد مبتلا به آرتروز کاهش می‌دهد. سوشی نیز حاوی زنجبیل است و این دلیل خوبی است که سوشی بخورید.

۵.سالمون

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

سالمون حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است، چربی‌های سالمی که به افراد مبتلا به درد مزمن کمک می‌کنند‌. این ماهی‌ خوشمزه حاوی کلسی تونین نیز است که نشان داده شده التهاب مفاصل را کاهش می‌دهد.

۶. زردچوبه بهترین تغذیه برای کمر درد

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

زردچوبه ادویه‌ای بسیار مشهوری است. ماده فعال اصلی در زردچوبه، کورکومین است که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی و یک عنصر ضد التهاب است. اسموتی هویج، زنجبیل، زردچوبه را امتحان کنید. یک موز، مقداری زنجبیل، آناناس، زردچوبه، لیمو و هویج را با هم مخلوط کنید و سپس آن را برای کاهش کمر درد خود میل کنید. اگر از مزه برخی خوراکی‌ها‌ خوشتان نمی‌آید، آن را به حالت اسموتی در بیاورید.

۷.قهوه

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

قهوه حاوی ترکیبات ضد التهابی مانند پلی فنول است که درد را کاهش می‌دهد. قهوه همچنین شما را سرحال می‌کند و ممکن است به شما در فراموش کردن درد کمک کند. برای کاهش کمر درد خود، یک یا دو فنجان قهوه میل کنید.

۸.آجیل

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

بادام، گردو و آجیل برزیلی برای آن دسته از افرادی که به دنبال منابع ضد التهابی غیر مایع هستند، گزینه‌های خوبی هستند. می‌توانید گردو را خرد کنید و آن را در صبح برای اسموتی استفاده کنید. این امر به بافت اسموتی کمک می‌کند و یک خوراکی سالم است‌.

۹. انگور قرمز

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

انگور قرمز حاوی مواد ضد التهابی به نام رسوراتول است، ترکیبی که در توت‌ها و بادام زمینی یافت می‌شود. اما ظاهرا در انگورهای سبز وجود ندارد. تحقیقات نشان می‌دهند که ترکیب رسوراتول با زردچوبه فواید ضد التهابی را افزایش می‌دهد، هرچند این ترکیب چندان محبوب نیست و باید با اضافه کردنن مواد دیگر، آن را به یک خوراکی خلاقانه تبدیل کنید‌.

۱۰. تغذیه برای کمر درد – آویشن

بهترین مواد غذایی و تغذیه برای کمر درد

آویشن گیاهی است که به طرز متفاوتی به شما در درمان کمر درد کمک می‌کند. اگرچه دانشمندن به طور دقیق نمی‌دانند این گیاه چگونه عمل می‌کند، با این حال آویشن می‌تواند درصد درد را کاهش دهد و به عنوان یک مسکن عمل کند. از آویشن می‌توان در غذاهای مختلف استفاده کرد و از این طریق به غذای خود طعم و مزه خوبی داد.