دیدنی ها
آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها
کد خبر : 18895 تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

پايگاه خبري تحليلي نقد غذا: باید بدانید که پوست سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم و فیبر‌های غذایی است.

حرف و حدیث زیادی پشت سر تخم‌مرغ وجود دارد. اما متخصصان تغذیه معتقدند که تخم‌مرغ یک ماده غذایی مغذی و به صرفه است. یک عدد تخم‌مرغ حاوی ۷۰ کالری است و در عین حال منبع آهن، پروتئین‌ها و ویتامین‌های A، D و B۱۲ می‌باشد.

اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید بهتر است که قبل از مصرف تخم‌مرغ با پزشک معالج‌تان مشورت کنید.

اما برای بقیه افرادی که در سلامت طبیعی هستند مصرف روزانه یک عدد تخم‌مرغ هیچ مشکلی به وجود نمی‌آورد. تخم‌مرغ آب‌پز یا پخته شده در فر (روی نان) سالم‌تر و کم کالری‌تر از نیمرو‌های آماده شده در روغن فراوان می‌باشد.

سیب‌زمینی

بیشتر شهرت بد سیب‌زمینی مدیون سیب‌زمینی سرخ کرده است. به خاطر این که سیب‌زمینی سرخ‌کرده حاوی میزان زیادی روغن و نمک است. اما باید بدانید که پوست سیب‌زمینی سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین C، پتاسیم و فیبر‌های غذایی است.

ارزش غذایی این ماده غذایی به نوع طبخ آن بستگی دارد. شاخص گلیسمی پوره سیب‌زمینی بالاست، اما سیب‌زمینی تنوری شاخص گلیسمی پایینی دارد.

توصیه می‌کنیم سیب‌زمینی را با پوست مصرف کنید، چون سیب‌زمینی‌های پوست کنده بخشی از مواد مغذی اصلی خود را از دست می‌دهد. می‌توانید به جای سیب‌زمینی معمولی از سیب‌زمینی شیرین استفاده کنید که سرشار از بتاکاروتن است.

منبع: تالاب

 

Twitter Google+ Facebook
0 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :