دیدنی ها
آخرین اخبار
پربازدید ها
مهمترین ها
کد خبر : 13384 تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۸

پايگاه خبري تحليلي نقد غذا: مناسب‌ترین راه برای کاهش وزن انجام تمرینات ورزشی هوازی است به شرطی که تغذیه مناسب نیز فراموش نشود.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند برای آنکه بتوانند سریع لاغر شوند باید ۵ روز در هفته به مدت ۶۰ دقیقه تمرینات ورزشی هوازی داشته باشند.

تمرینات هوازی باید به‌صورت کاملاً اصولی انجام شود و ورزشکارانی که قصد دارند تا وزن خود را به نحوی کاهش دهند که دوباره دچار چاقی نشوند باید در رژیم غذایی خود تجدیدنظر و از مواد غذایی سالم با کالری متناسب بدن خود استفاده کنند. ضمن اینکه انتخاب رشته ورزشی متناسب با شرایط فیزیکی هر فرد در کاهش وزن او تأثیر مستقیمی دارد. بسیاری از متخصصان ورزشی به افرادی که در سنین نونهالی و نوجوانی قصد دارند ورزش را آغاز کنند، توصیه می‌کنند که ورزش متناسب با شرایط بدنی خود داشته باشند.

پس از انتخاب ورزش متناسب با شرایط هر فرد، باید تمرینات از کم به زیاد باشد و در جلسات اول فشار بیش از حد وجود نداشته باشد چون امکان صدمه دیدن بافت‌های مختلف بدن وجود دارد. افرادی که دارای اضافه وزن هستند دارای ناهنجاری‌های اسکلتی هستند و انجام تمرینات سنگین عوارض مختلفی چون دردهای عضلانی به‌خصوص در ناحیه کمر ایجاد می‌کند.

در زمان انجام ورزش استفاده از لباس مناسب و کفش مخصوص مانع آسیب‌دیدگی می‌شود. برای سوزاندن چربی‌های اضافه، افزایش کارایی و بالا بردن توان در هنگام ورزش و پس از آن نوشیدن آب کمک زیادی به ورزشکار می‌کند. بستن پلاستیک، لباس‌های گرم و گن‌های لاغری به دور شکم برای کاهش بیشتر وزن کار درستی نیست و نتیجه عکس دارد.

بهترین ورزش‌ها برای کاهش وزن شنا، دوچرخه‌سواری، طناب زدن، دویدن، ایروبیک، پیاده‌روی سریع، کوهنوردی و ورزش‌های توپی است که با استفاده از میوه‌جات و سبزی‌ها، نوشیدن آب فراوان، آهسته غذا خوردن و پرهیز از مصرف فست فودها می‌توان وزن را به‌صورت اصولی کم کرد.

 

 

Twitter Google+ Facebook
2 views
نظرات

لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید

نام :
ایمیل :
نظر :